PĂRERI DE ROMÂN

  


                               PĂRERI..................

Se spune pe bună dreptate că nemții au tehnologie și ordine, francezii parfumuri și case de modă, iar românii păreri...........Suntem cu adevărat comentatori de excepție, putem perora pe orice temă, fie ne pricepem fie nu. Așadar fiind român, am și eu păreri. Am avut surpriza săptămâna trecută de a întâlni prin Macea, comuna mea de suflet, caravana celor de la prospecțiuni. Domnii vor să convingă lumea să semneze acordul pentru a permite efectuarea de prospecțiuni geologice pe terenul proprietate privată, susținând că acest demers nu are nimic cu extracția gazelor de șist. Totul e frumos.............doar că domniile lor nu sunt atât de sincere cum vor să pară. Dacă au intenții bune, ce rost au minciunile de genul......suntem de la o firmă de cablu tv. din Ungaria și vrem să ne extindem, suntem gentili și plătim eventualele daune produse culturii, sau .....suntem de la protecția mediului, vrem să facem analiză de sol. Minciunile au continuat și vor continua. Mie personal, insulta la adresa inteligenței arădenilor mi se pare revoltătoare. Adică suntem toți niște tâmpiți care pot fi ușor ademeniți. Am fost mințiți în timpul dictaturii comuniste, iar apoi în societatea dezvoltată a economiei de piață. Până când vom fi tratați cu atât de mult dispreț? Dacă onorații guvernanți vor să extragă gaze de șist, cred că o informare corectă ar fi necesară, doar că o astfel de informare ar pune capăt unei afaceri înainte de a începe. Cine vrea astfel de nenorociri? Deci, cea mai bună soluție rămâne minciuna......Numai că întotdeauna minciuna are picioare scurte. Ca să fie convingători, domnii cu mașini albe, porumbei ai păcii, au scornit tot felul de povești, despre paradisul agricol al zonei și cum acest paradis nu va fi afectat deloc. Prospectarea și extracția vor merge paralel cu agricultura și toți vom fi fericiți. Singura problemă e că astfel de promisiuni au fost făcute de firme similare și în alte părți ale lumii........unde nu au fost onorate. Bieții oameni beau acum apă din rezervoare puse la dispoziție de firmele implicate în afacere, gratuit desigur, doar suntem paroliști. Am vizionat numeroase materiale despre gazele de șist. Fără să fiu specilalist, ci doar român cu păreri, pot spune că eu unul nu vreau să particip la așa ceva. Nu am pământ în Macea și nici în alt loc, dar am copii, câteva sute de copii pe care i-am botezat și pe care doresc din tot sufletul meu să-i văd sănătoși. În occident se fac eforturi considerabile pentru păstrarea purității apei și a solului. Vrem alimente sănătoase, dar omorâm cel mai fertil teren din România...........câmpia de vest. Nu  putem rămâne indiferenți la acest demers. Să fim români cu păreri, că doar așa suntem recunoscuți în lume. În acest caz nu este doar bine să ne pronunțăm, ci este vital. Deci fraților, nu semnați nici un acord cu nimeni, deoarece încă nu avem informații suficiente la dispoziție. Până atunci vom continua plimbările cu automobilele, pentru a putea admira frumusețea câmpului, care are un farmec aparte chiar și iarna.