Moartea cuvintelor!


Din stelele de miere, ce vopsesc pătura albelor castele
Te arăţi la poartă, sfântă comoară de izvor, ştergând lacrimile mele.
Abia te pot privi, îţi caut aroma caldă cu sufletu-mi nebun
Şi nu ştiu...vai, nu ştiu, Doamne ce să-Ţi spun.

Petrec aşa! Cu faţa ridicată, spre-al Tău izvor îndepărtat,
Mângâi haina Lui de raze şi mă întreb...şi mă întreb de m-ai iertat!
Mă plimb în noapte prin aerul călător, ce-mbracă glasul Tău,
Şi în mlaştina de inimi, mă simt....mă simt atât, atât de rău!

Şi ştiu că sunt, icoană căzută, ca toţi ceilalţi,
Şi de la albastra ta natură,suntem atât, atât de-ndepărtaţi!
Casa ne este pe ecrane, prin ziar si telefoane ce sună hipnotizant,
Şi sfântul Tău cuvânt, este, Doamne, tot mai alungat!

Şi din vechiul nost’destin, al răniţilor străbuni,
Nu ştim a învăţa nimic, nu mai ştim cum să fim buni!
Te văd pe tine Babeş, stând la căpătâiul Său,
Ai pierit, degeaba! căci nouă...nouă ni-e din ce în ce...mai rău!

Şi, dragă Cantemire, ce stai pe nori culcat,
În lunga mantie albăstrie, cu raze de lacrimi îmbrăcat,
Cântând, visând, te uiţi cu ochii trişti la mine,
Şi ştiu!frânghia, asta a lumii, de mult...de mult nu ne mai ţine!

Ţichindeal, iubit martire, Eminescul nost’cel sfânt
Aţi plecat şi-n urma voastră, aţi lăsat un frig...un frig uriaş pe-al nost’pământ.
Şi staţi, acolo, pe purpuria boltă de cristal, alături de falnicul Soare,
Iar, noi de aici, noi de aici suntem doar vorbe....suntem nişte fiare!

Eu, strâng pe frunte a tale clipe,
Şi le simt atât de grele, atâtea patimi ai pe aripe!
Şi, cântând cu triste valuri, prin natura cu mireasmă de păun,
Stau ruşinată în faţa privirii Tale, şi nu ştiu, Doamne,
                   Vai! nu ştiu, Doamne, ce să-ţi spun!

A.C.